Netwerkmarketing en Centropix, hoe werkt dat nu precies?

Netwerkmarketing en Centropix, hoe werkt dat nu precies?

Ik was altijd een groot tegenstander van netwerkmarketing. Ik was van mening dat deze formule producten onnodig duur maakte en de consument altijd te veel betaalde. Nu heb ik me er meer in verdiept en ervaar zelf hoe alle mensen, ook “boven” mij bij Centropix, iedere dag weer keihard werken om uiteindelijk de consument de beste producten met een uitstekende begeleiding te laten krijgen. In dit artikel: “Netwerkmarketing en Centropix, hoe werkt dat nu precies”, probeer ik wat informatie te geven in de hoop dat jij er vanaf nu ook een beetje anders tegen aan gaat kijken.

Over netwerkmarketing bestaan helaas veel negatieve gedachten. Het zou risicovol zijn en er blijft veel aan de zogenaamde strijkstok hangen.

Het verkoopproces van mijn smartphone

Ik ben al jaren in het bezit van een Samsung smartphone. Als ik toe ben aan een nieuwe dan kost die zo rond de € 700,– omdat ik niet altijd het allernieuwste type hoef te hebben. Van die € 700,– gaat ongeveer de helft naar Samsung. Daar betalen ze de productie mee, research en development en garantie. De andere helft gaat dus naar heel veel partijen die waarde toevoegen aan het product (export, transport, import, distributie, groothandel, tussenhandel en uiteindelijk de verkopende partij en dan sla ik misschien nog wel wat belangrijke partijen over). Alleen weet ik niet precies wie nu exact welk % van die 2e helft krijgt.

Het verkoopproces bij netwerkmarketing

Bij netwerkmarketing gaat er ook een deel van de kosten van het eindproduct naar de leverancier. Een ander deel gaat (ook) naar het verkoopapparaat. Alleen is het nu volledig transparant wie in dat verkoopapparaat wat aan het product verdient. Het mooie bij Centropix is dat de partner die het hardste werkt, de (potentiële) klant goed voorlicht en begeleidt, eventueel leenapparatuur beschikbaar stelt om het te kunnen laten testen, ook het hoogste percentage krijgt van die verkoopkosten. Dat vind ik eigenlijk best eerlijk.

Het opbouwen van een partner netwerk

Daarnaast investeert die partner  (1) ook weer in het opbouwen van een eigen netwerk. Deze leidt (potentiële) partners (2) op, begeleidt deze in de praktijk om hun klanten maximaal te begeleiden en zorgt daarnaast dat er maximaal wordt samengewerkt in zijn of haar netwerk. Indien de partner 2 dan wat verkoopt krijgt deze wederom het hoogste % van de verkoopprijs. Alleen krijgt degene die hem optimaal heeft begeleid (partner 1), ook een % van de verkoopprijs. Dat lijkt me ook een redelijk principe. Dit principe werkt door in de gehele verkoopketen.

In het begin had ik ook veel negatieve gedachten over netwerkmarketing. Maar nu ik er ruim 4 maanden mee bezig ben en hecht samenwerk met de rest van de verkooporganisatie en het hoofdkantoor ben ik van mening veranderd. Ik ben er van overtuigd geraakt dat het geenszins gevaarlijk, risicovol of oneerlijk zou zijn, integendeel. Iedereen, vergelijk het maar met alle partijen die na de productie van mijn Samsung in de verkoopketen zitten, werkt hard om uiteindelijk een zeer innovatief product van Centropix bij een tevreden eindgebruiker te krijgen.

De kracht van het Centropix partnernetwerk van Artur Kerner

Het netwerk van Artur Kerner (Gezond Gilze) wordt daarnaast gekenmerkt door een aantal bijzondere eigenschappen. Allereerst bestaat dit netwerk uit 2 hoofdgroepen. Eén groep houdt zich voornamelijk bezig met het welzijn van mensen en een andere groep met het welzijn van paarden. Uitgangspunt van beide groepen is dat we binnen deze groepen (geanonimiseerde) casuïstiek delen. Het kennisniveau binnen iedere groep is dermate hoog, dat er vaak mooie oplossingen kunnen worden bedacht voor een aangedragen casus. Hiermee wordt een serieuze bijdrage geleverd aan het welzijn van mens en paard en dat is mede ons gemeenschappelijke doel.

Met mensen die interesse hebben in het partnerschap bespreken we deze verwachtingen op voorhand uitgebreid.

Hiermee voegt het partnerwerk van Artur waarde toe binnen zowel het humane als het equine speelveld. Daar beleven we veel plezier aan en zijn we trots op.

Ook Centropix partner worden?

Partner worden bij het netwerk van Centropix is eenvoudig. De enige echte verplichting is dat je jaarlijks een bedrag betaalt van € 149,–. Verder heb je geen verplichting zoals het realiseren van bepaalde omzet. Als je eenmaal een bepaalde status hebt bereikt raak je die nooit meer kwijt zolang je jouw jaarlijkse bijdrage maar betaalt.

Je krijgt dan de beschikking over een professionele eigen website (zie als voorbeeld mijn Centropix website) met daarin een webshop en een backoffice waar veel administratieve zaken al voor je worden geregeld. De verkoop van producten gaat rechtstreeks tussen eindklant en de leverancier. Als partner hoef je daar verder niets aan te doen. De betaling en de verzending en het afwikkelen van garantieclaims regelt Centropix. Daarnaast krijg je toegang tot alle digitale verkoopmaterialen, opleidingen, onderzoeken en testimonials. Zeer uitgebreid en heel leerzaam.

Zodra je gekwalificeerd bent voor een bepaald product krijg je marge indien je een product verkoopt of zelf koopt.  Hoe dat in zijn werk gaat leg ik je graag uit.

Ik hoop je met dit bericht wat meer achtergrondinformatie te hebben kunnen geven over netwerkmarketing en het partnerschap bij Centropix. Als je nog vragen hebt dan beantwoord ik die graag. WhatsApp gebruik ik daar graag voor. Mijn nummer is +31 6 53347516

 

 

 

 

 

 

Reacties zijn gesloten.